Kva vil incoming-operatørane?

Eg tykte lenge det var vanskeleg å forstå korleis incoming-operatørar fungerte, og særleg skilnadane mellom dei ulike bedriftstypane.

Har du det òg slik? Det er ikkje rart—sjølv dei som jobbar i bransjen er forvirra når det gjeld terminologien (sjå side 29 av rapporten Incoming 2013).

Korleis jobbar desse operatørane? Kva vil dei? Korleis skil dei seg frå andre turoperatørar?

Heldigvis er incoming-miljøet i Noreg ganske oversiktleg. Du finn ei liste over alle aktørane her. Det er ikkje så mange av dei, og dei fleste er små, med færre enn 5 tilsette. Innovasjon Norge har sidan 2012 publisert ein del nyttige rapportar, som du kan finne her. Eg tykte den beste var utan tvil Incoming 2017.

Ein stor del av desse rapportane er spørreundersøkelser om kor fornøgde incoming-aktørane er med leverandørane sine. Resultata er ganske mørke. Leverandørane får ikkje ein gang full pott på “godt kjennskap til eget produkt”. Nedanfor ser du ein tabell som viser resultata for dei ulike spørsmåla. 25 bedrifter deltok, og beste score var 5. Dei gjennomførte same undersøkelse i 2013, og du kan samanlikne resultata.

Tabell som viser kor fornøgde incoming-operatørane er med reiselivsbedriftene, frå Incoming 2017.

Skilnaden mellom dei grøne og blåe linjene viser at aktørane er mindre fornøgde i 2017 enn dei var i 2013, på nesten alle punkt. Sjå gjerne på den nederste delen av tabellen. Her ser ein det som incoming-aktørane er minst fornøgde med.

Dei seier at leverandørane ikkje svarer fort nok på førespurnadar. Her er nokre kommentarar frå rapporten:

Elendig service fra noen av leverandørene. Det kan ta flere dager i sesongen før vi får svar på henvendelser som haster i forbindelse med pågående gjennomføring av turene.

Kundene våre (operatører i utlandet) sier at Norge er det eneste landet de ikke lager turer til selv, fordi de aldri får svar. De store hotellene er flinke.

Og dei er frustrerte med bedrifter som ikkje forstår bedriftsmodellen deira, og kva den har å seie for provisjon og prising.

De gir samme pris til turoperatører som til incomingoperatører. De forstår ikke hvorfor de burde gi oss en høyere provisjon. Vi blir fremdeles oppfattet som et fordyrende mellomledd

I rapporten finst det ei liknande tabell for samarbeidet med destinasjonsselskapa. Incoming-aktørane kjem med nokre stikk til dei:

Destinasjonsselskapene må jobbe mindre med markedsføring og mer med produktutvikling og tilrettelegging slik at bedriftene er tilgjengelige/ bookbare – hele året

Jeg har deltatt på NTW i 30 år, men opplever ofte at destinasjonsselskaper bruker de første 5 minuttene av den tilmålte 15 minutters avtalen til å snakke veldig generelt «bla-bla» om regionen. De burde bruke mer tid i forkant på å sette seg inn i hvem de har avtaler med. Forarbeidet er for dårlig; jeg har aldri fått en e-post i forkant. De kunne effektivisere de 15 minuttene på NTW hvis de var bedre forberedt. Det er stadig nye personer og åpenbart ikke bruk av CRM for å sikre kontinuitet. Det vi trenger er en A4-side med f.eks. 10 punkter om hva som er nytt

Mange har de samme bildene, og/eller gamle bilder

Det er visst mer interessant å ha kontakt med turoperatører fra andre land enn med oss som er lokalisert i Norge.

I de nesten 15 årene jeg har jobbet med Incoming har jeg aldri blitt kontaktet av landsdels-/destinasjonsselskapene. Sikkert mer gøy å reise til Indonesia. Hotellkjedene kommer jevnlig på salgsbesøk.

Nei, dei legg ikkje fingrane imellom.

Det var òg interessant å lese i Incoming 2013 om forventningane incoming-operatørane har om når prisane skal stå klare:

  • Minst 12 måneder før ankomst ‐ helst 15

  • Opptil ett år i forveien

  • Det varierer veldig, men stort sett forventer markedet 1 år i forveien

  • Minimum ett år før sesongen starter, men vi åpner salget 1,5 år før kommende års sesong starter

Men når incoming-bransjen er jamt over misfornøgd med leverandørane sine, er det lett å kome inn i varmen som ein god samarbeidspartnar ved å ta nokre grep. Innovasjon Norge har publisert ei sjekkliste som skal hjelpe dei som vil samarbeide betre med incoming-aktørar. I tillegg publiserte dei nokre temahefte om dette:

Korleis går det i Balestrand i alt dette? Vi svarer nok for treigt endå, og er seint ute med prisane, men eg håper at vi forstår incoming-bransjen litt betre enn dei fleste.

Jesse BrattComment